Underliga saker hända.


Eller som gammelsvensken sa; atlas!

 

Nu hade jag tänkt berätta om en konstig händelse av svårslagna mått som inträffade mig så sent som bara för ett par dagar sedan.

Jag hade varit hemma hos en kamrat, som hade bjudigt mig på allehanda godsaker, däribland vattenpipa och en sagolikt god svampbeklädd pizzeriapizza.

 


Humöret under kvällen skiftade, men den något sökta stämningen bestod kvar, efter någon timme var jag dock dessvärre tvungen att avlägsna mig iväg hemmåt, då ögonen och däribland också ögonlocken, kändes tyngda och hade börjat klia.

 

 

 

 

 

 


Promenaden hem var trevlig, och solnedgången gjorde så att hela himlavalvet skiftade i regnbågens alla färger. Jag tyckte det kändes vackert.


Plötsligt uppenbarar sig ett flygande ting på himlen, som snabbt som ett öga landar mitt framför mina, inte ett ont anande, ben, och ut kliver ett mindre sällskap rymdvarelser.

Jag blev glatt överaskad av detta och utropade förtjust "Var hälsad, sköna rymdisar!" för att våra gäster skulla få en trevlig ankomst till den gästvänliga planet som vi i dagligt tal kallar "Jorden" men som rymdvarelserna känner under namnet "Tellus".

Men varelserna tilltalade inte mig, utan viskade formella saker till varandra och närmade sig sedan mig långsamt på ett mycket obehagligt sätt och vis. Jag förstod att det var någonting i görningen, och insåg att det var säkrast att skrida till verket och kasta den första stenen.

 

 

Det skulle jag aldrig gjort, för då förvandlade sig rymdvarelserna till tre poliser, som alla turades om att brotta ner mig på marken.


 



 


 


Det visade sig att rymdvarelserna hade ett högkvarter på jorden, till vilket dom genast förde mig och låste in mig i, och jag var tillfångatagen.

Efter ett dygn blev jag försatt på fri fot, för att på egen hand leva vidare mitt liv, men jag vet att dom hela tiden finns därute och spejar efter mig.

Jag vet inte varför, och jag vet inte hur dom kommer tillväga, men inom en överskådlig framtid kommer dom göra verklighet av sina planer att ta över jorden, och på sikt universum.

 


Jävla rasister.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0