Helt CP

För någon dag sen ville en av mina vänner att jag skulle träffa dennes bror, vilken tydligen var CP. Först antog jag att det var någon slags titel, men det visade sig vara så mycket mer än så.


Till att börja med iddes denne broder inte gå utav egen kraft, utan han lät sig bli inrullad av personliga tjänare i en specialtillverkad stol med mjuka plastdynor och bastanta hjul av gummi. När jag skulle presentera mig mötte han inte ens min hand utan sluddrade istället fram något ohörbart varpå han blev parkerad framför bordet. Under hela vårt samtal fick jag känslan av att han var den överlägsne och det gick inte en minut utan att han beordrade sina undersåtar att hämta någonting åt honom. Jag hade blivit informerad om att han låg på samma intelligensnivå som en vanlig människa, men efter vad jag kunde bedöma var mannen något av ett geni.



Han bemästrade sin omgivning till perfektion och fick sina medmänniskor att underkasta sig sin vilja på ett sätt som jag aldrig tidigare sett någon annan lyckats med. Han nickade mot persiennerna och de blev justerade, måltiden hämtades från disken och blev saltad och pepprad efter hans önskemål. Sen lutade han sig bara tillbaka och lät tjänarna mata honom, och emellanåt föra sugröret till hans läppar så att han kunde dricka. De till och med torkade hans mun.

När måltiden var över ställde jag några legitima frågor angående hans förmodade titel, men han skrattade bara och sluddrade fram ett svar det inte kunde ha varit tänkt att jag skulle uppfatta. Hans tjänare skruvade hela tiden nervöst på sig och jag funderade ett tag om det eventuellt låg i deras förpliktelser att röja eventuella obekväma människor ur vägen för detta CP, men jag som ni uppenbarligen märker klarade jag mig helskinnad ur situationen,

På vägen ut föreslog jag att vi skulle träffas snart igen för en eventuell tennismatch, men jag slog mig för pannan när jag insåg att han såklart var alldeles för lat för att hålla på med sport. Förvisso skulle han kanske kunna skicka ut någon vältränad tjänare på planen i sitt ställe, men jag skulle tro att han då snarare lät någon av sina tjänare satsa pengar på vem som skulle vinna den eventuella matchen.

CP:t informerade mig om att han föredrog schack och att han närsomhelst kunde tänka sig att klå mig i spelet. Om det var frågan om en uppenbar läggmatch eller att jag inte hade någon chans mot detta geni framgick inte, men jag avböjde då jag inte var säker på vad det formellt artiga svaret var. Kvällen avslutades med att CP:t rullades ner längs Drottninggatan å att jag gick hem å funderade på hur mycket arbete som krävdes för att uppnå denna titel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0