Något har slagit mig.

För någon dag sedan insåg jag att en väldigt grundläggande skillnad hade gått mig helt bakom lyset ända sedan dag 1 som jag klev ombord på kajen i oskarshamn med siktet inställt på att inträda i ett svenskt medborgarskap, vilket jag senare vid upprepade tillfällen skulle komma att misslyckas med, dock inte de två sista.

Nu skapade jag dock inte denna bloggpost för att sätta er in i mina konfrontationer med svensk byråkrati, utan med svensk kultur.



Här finns det nämligen bögar, och inte bara finns, det fullkomligt kryllar av dom.

I mitt hemland Turkiet, vilket ju är det självklara landet att komma ifrån, fiörekommer det visserligen också bögar här och var. Skillnaden är att i Turkiet så är bögar
skyldiga enligt grundlag att alltid bära slöja. Dessutom får inte en man gifta sig med flera andra män om han själv redan är gift med någon i ett polygamt förhållande.


Självklart finns det även lesbiska personer i Turkiet. Men dom får inte använda slöja överhuvudtaget. Däremot måste dom ha kortklippt hår och tycka om fotboll.

I Turkiet är inte homosexuella tillåtna att adoptera, om inte förutsättningarna är de rätta.
Lebbar, även kallade för flator, får nämligen inte gifta sig alls, om det inte är med en bög, och det är sådana "regnbågspar" som anses vara tillräckligt lämpade för att stå emot alla påfrestningar som ett föräldrarskap innebär.









Jag läste en gång ett väldigt gripande kapitel i Koranen angående tidelag också, men jag tror det är bortediterat i senare upplagor.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0